Hettan

För jag vet inte vilken dag i ordningen passerar hettan långt över trettio grader här, och när kvicksilvret krälar sig ner kring trettiostrecket känns det plötsligt svalt. Härom veckan cabbade vi ner bilen och åkte och hämtade vårt besök på flygplatsen. När vi färdades genom natten tyckte jag att det var en antydan till kylighet, men när jag kastade en blick på termometern i bilen stod den på 23 grader. Skadat hur snabbt man anpassat sig till till värmen här.


Vem är jag då? Jag är en man i mina bästa år med fru och barn. För ett halvannat år sedan lämnade jag en mellanstor svensk stad för ett IT-jobb i en medelhavsstad. Barnet går på privatskola, och vi bor en bit utanför stan i ett hyrt hus med lugn, ro och pool. Utan inbördes ordning. Tankar på den här bloggen har funnits ett tag, men det är först nu jag gjort slag i saken. Jag vill inte etikettera mig för mycket, utan har tänkt att jag ska skriva om allt som faller mig in i min roll som utlandssvensk. Vill jag recensera flygplansmat på de olika bolagen gör jag det. vill jag skriva dagbok om ett besök på äventyrsbadet i stan gör jag det. Jag hoppas att det kommer att vara en inspiration och guide för er som funderar på att flytta utomlands, och kanske också en viss underhållningsläsning för er som bara vill slå ihjäl tid då och då. Tips på ämnen tas alltid gärna emot.


Kommentera här: